30/5 — 5/6/2024
64. mezinárodní festival filmů
pro děti a mládež
27. 5. 2016

VYSOKOŠKOLÁCI VARUJÍ ŠKOLÁKY PŘED NEBEZPEČÍM INTERNETU

 

Studenti Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně vytvořili pět animovaných klipů, jejichž cílem je představit malým dětem témata související s jejich bezpečím na internetu. Meziuniverzitní minikampaň Ahoj, kotě vznikala téměř rok pod zastřešující hlavičkou celorepublikového projektu E-Bezpečí. Chce oslovit i rodiče dětí mladšího školního věku.  

 

Jak vytvořit správné heslo, jak se bránit před počítačovými viry, na co si dávat pozor, když komunikujeme s neznámými uživateli internetu a na koho se obrátit v krizové situaci? To jsou hlavní témata, kterým se věnuje pět nově vzniklých animovaných klipů zaměřených na rizikové chování žáků mladšího školního věku na internetu. Klipy připravili vysokoškoláci Univerzity Palackého v Olomouci (UP) a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) ve spolupráci s dalšími odborníky.

„V Olomouci vznikla idea, ve Zlíně v pěti štábech pak podrobný scénář, výtvarné návrhy a animační část. Všechny dokončující práce, tedy závěrečný střih, kompletace, animace titulků, komentáře, ozvučení a shodné úvody a závěry jsme pro jakousi jednotnost klipů opět tvořili v Olomouci na Univerzitě Palackého,“ řekl Martin Müller, vedoucí audiovizuální produkce UP. Podle něj je důležité i to, že základní ideu proměnili ve skutečnost právě vysokoškoláci.

„Je to vesměs studentská práce. A i když jsme jí dali jednotný kabát, každý z klipů si nese svou autorskou osobitost,“ zhodnotil Müller. Právě zpracování by dětem mělo být blízké. Spoty jsou hravé a nemají přesně daný didakticky charakter.

Právě to zdůrazňuje i vedoucí Ateliéru Animovaná tvorba Fakulty multimediálních komunikací UTB Lukáš Gregor. „Ačkoli tradiční způsob audiovizuální komunikace hovoří spíše ve prospěch jednotného vizuálního stylu, my jsme chtěli mladé diváky zaujmout. Už i tím, že výtvarné uchopení každého ze spotů bude originální. Každý ze školáků si tak možná najde ‚ten svůj klip‘, který jej dokáže oslovit nejvíce,“ říká Gregor.

Kampaň vznikla pod patronací celorepublikového projektu E-Bezpečí, který se dlouhodobě věnuje prevenci, vzdělávání, výzkumu, intervenci a osvětě spojené s rizikovým chováním na internetu a souvisejícími fenomény.

„V kampani chceme oslovit i rodiče. Pro ně tým projektu E-Bezpečí připravil Pravidla bezpečnějšího používání internetu. Tato příručka může rodičům pomoci pochopit, jakým způsobem mohou u svých dětí zajistit bezpečné používání IT technologií,“ řekl za projekt E‑Bezpečí Kamil Kopecký. Klipy by podle něj mohly být instalovány i do systému médií jednotlivých škol České republiky, promítány v kinech před dětskými filmy či použity některou televizní stanicí zařazením mezi pořady pro děti.

Klipy a také Pravidla bezpečného používání internetu pro rodiče jsou k dispozici na www.ahojkote.cz.

Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.