30/5 — 5/6/2024
64. mezinárodní festival filmů
pro děti a mládež
27. 5. 2016

VYSOKOŠKOLÁCI VARUJÍ ŠKOLÁKY PŘED NEBEZPEČÍM INTERNETU

 

Studenti Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně vytvořili pět animovaných klipů, jejichž cílem je představit malým dětem témata související s jejich bezpečím na internetu. Meziuniverzitní minikampaň Ahoj, kotě vznikala téměř rok pod zastřešující hlavičkou celorepublikového projektu E-Bezpečí. Chce oslovit i rodiče dětí mladšího školního věku.  

 

Jak vytvořit správné heslo, jak se bránit před počítačovými viry, na co si dávat pozor, když komunikujeme s neznámými uživateli internetu a na koho se obrátit v krizové situaci? To jsou hlavní témata, kterým se věnuje pět nově vzniklých animovaných klipů zaměřených na rizikové chování žáků mladšího školního věku na internetu. Klipy připravili vysokoškoláci Univerzity Palackého v Olomouci (UP) a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) ve spolupráci s dalšími odborníky.

„V Olomouci vznikla idea, ve Zlíně v pěti štábech pak podrobný scénář, výtvarné návrhy a animační část. Všechny dokončující práce, tedy závěrečný střih, kompletace, animace titulků, komentáře, ozvučení a shodné úvody a závěry jsme pro jakousi jednotnost klipů opět tvořili v Olomouci na Univerzitě Palackého,“ řekl Martin Müller, vedoucí audiovizuální produkce UP. Podle něj je důležité i to, že základní ideu proměnili ve skutečnost právě vysokoškoláci.

„Je to vesměs studentská práce. A i když jsme jí dali jednotný kabát, každý z klipů si nese svou autorskou osobitost,“ zhodnotil Müller. Právě zpracování by dětem mělo být blízké. Spoty jsou hravé a nemají přesně daný didakticky charakter.

Právě to zdůrazňuje i vedoucí Ateliéru Animovaná tvorba Fakulty multimediálních komunikací UTB Lukáš Gregor. „Ačkoli tradiční způsob audiovizuální komunikace hovoří spíše ve prospěch jednotného vizuálního stylu, my jsme chtěli mladé diváky zaujmout. Už i tím, že výtvarné uchopení každého ze spotů bude originální. Každý ze školáků si tak možná najde ‚ten svůj klip‘, který jej dokáže oslovit nejvíce,“ říká Gregor.

Kampaň vznikla pod patronací celorepublikového projektu E-Bezpečí, který se dlouhodobě věnuje prevenci, vzdělávání, výzkumu, intervenci a osvětě spojené s rizikovým chováním na internetu a souvisejícími fenomény.

„V kampani chceme oslovit i rodiče. Pro ně tým projektu E-Bezpečí připravil Pravidla bezpečnějšího používání internetu. Tato příručka může rodičům pomoci pochopit, jakým způsobem mohou u svých dětí zajistit bezpečné používání IT technologií,“ řekl za projekt E‑Bezpečí Kamil Kopecký. Klipy by podle něj mohly být instalovány i do systému médií jednotlivých škol České republiky, promítány v kinech před dětskými filmy či použity některou televizní stanicí zařazením mezi pořady pro děti.

Klipy a také Pravidla bezpečného používání internetu pro rodiče jsou k dispozici na www.ahojkote.cz.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.