Mezinárodní odborná porota pro celovečerní film pro děti
Jitka Čvančarová/Česká republika
herečka, zpěvačka a filantropka
Vystudovala JAMU. Ztvárnila řadu filmových a divadelních rolí s nominací na ceny Český lev a Thálie. Aktivně se věnuje charitativní činnosti. Je vyslankyní dobré vůle dětského fondu OSN - UNICEF či patronkou Debra ČR (kampaň o tzv. nemoci motýlích křídel).
Tamara Bos/Holandsko
scenáristka a autorka knih pro děti
Spolupracovala také na řadě TV seriálů a několika divadelních hrách. Kromě svých vlastních scénářů, za které získala mezinárodní pozornost a ocenění, k filmovým realizacím adaptovala díla spisovatelky Annie M.G. Schmidt, tzv. nizozemské Astrid Lindgrenové.
Kenneth Kainz/Dánsko
režisér
Absolvoval Národní filmovou školu v Kodani. Realizuje celovečerní filmy i seriály, např. fantazijní snímek Dcera čarodějky (Skammerens datter, 2015) či seriál Déšť (The Rain, 2018–2020) natočený pro Netflix. Aktuálně se zabývá vývojem několika seriálových konceptů.
Mezinárodní odborná porota pro celovečerní film pro dospívající a mládež
Tereza Kopáčová/Česká republika
scenáristka a režisérka
Vystudovala dokumentární tvorbu na FAMU. Natáčela reklamy, videoklipy, TV dokumenty, cykly a pořady (např. GEN, Genus, Cestománie, Krásný ztráty). Později se zaměřila na hranou režii a producentství filmů a seriálů pro TV, např. Metanol (2018) či Ochránce (2021).
Jonathan Murray/Velká Británie
filmový teoretik, publicista a lektor
Působí na Edinburgh College of Art Edinburské univerzity, kde přednáší filmovou a vizuální kulturu. Dlouhodobě přispívá do magazínu Cineaste a jako editor pracoval pro Visual Culture in Britain a pro Animation Journal. Je autorem řady knih o filmu a o skotské kinematografii.
Rodrigo Litorriaga/Belgie, Chile
režisér a producent
Scenárista a režisér chilského původu, který žije mezi Jižní Amerikou a Evropou. Vystudoval ekonomiku, politické vědy a literaturu. Filmové vzdělání získal v Belgii, kde také natočil své krátké snímky. Debutoval celovečerním dramatem Francisca (La Francisca, una Juventud Chilena, 2020).
Mezinárodní porota pro krátké animované filmy pro děti
Arba Hatashi/Kosovo
ředitelka festivalu
Od mládí se pohybuje v dobrovolnické sféře se zaměřením na kulturní vývoj. Vystudovala informační systémy v Prištině. V současné době vede Mezinárodní festival animace Anibar, kde předtím zastávala pozice koordinátorky programu a řídila zde také akademii animace s jejími vzdělávacími projekty.
Filip Pošivač/Česká republika
ilustrátor, výtvarník a režisér animovaných filmů
Věnuje se hlavně tvorbě pro děti. Absolvoval filmovou a TV grafiku na UMPRUM v Praze. Za svou práci získal řadu ocenění, např. Zlatá stuha či Český lev (nominace). Je zapsán na seznamu nejlepších ilustrátorů – mezinárodní Čestné listině IBBY.
Corinne Destombers/Francie
filmová distributorka
Ředitelka vývoje v animačním studiu Folimage, kde působí od roku 2005. Věnovala se především seriálům a krátkým filmům, stejně jako supervizi programu pro umělecké rezidenty. Pozornost směřuje také na projekty pro mládež. Je častou účastnicí porot, debat či workshopů i na mezinárodní úrovni.
Mezinárodní porota ECFA pro celovečerní dokumentární film pro mladé publikum
Kateřina Hager/Česká republika
režisérka a producentka
V Praze absolvovala sociokulturní antropologii a filmovou tvorbu. Zaměřuje se na témata reflektující současnou společnost, filmovou tvorbu pro mládež a projekty z oblasti hudby. Realizovala např. celovečerní dokumentární filmy Děti flamenka (2013), Děti online (2017) či Manželství (2021).
Teresa Lima/Portugalsko
festivalová dramaturgyně
Vystudovaná pedagožka. Absolvovala dále postgraduální studia současných dějin umění na FCSH-Universidade Nova de Lisboa. Je spoluzakladatelkou a ředitelkou filmového festivalu pro děti a mládež PLAY v Lisabonu, kde se věnuje také dramaturgii a pedagogické koordinaci.
Alicia McGivern/Irsko
odborník v oblasti filmové výchovy
Pracuje pro Irský filmový institut, kde uplatňuje své zkušenosti a pedagogické nadšení v rámci bohaté nabídky filmových vzdělávacích aktivit. Jako bývalá učitelka kombinuje vzdělávání a film se snahou zpřístupnit a přiblížit toto masmédium různým skupinám diváků.
Mezinárodní odborná porota pro soutěž studentských filmů Zlínský pes
Martin Smatana/Slovensko
animátor a režisér
Animaci vystudoval na FAMU. Úspěšně debutoval krátkým snímkem Rosso Papavero (Cirkus červeného máku, 2015). Jeho absolventský film Pouštět draka (2019) byl mezinárodně oceněn a zařazen do filmotéky MoMA v New Yorku. Vydal ilustrovanou knihu Rok dobrých zpráv (2021).
Adéla Komrzý/Česká republika
dokumentaristka
Absolvovala dokumentární tvorbu na FAMU. První filmové zkušenosti získala u HBO. Z její tvorby jmenujme snímky Výchova k válce (2016), Viva video, video viva (2019) a Jednotka intenzivního života (2021), za který získala řadu ocenění včetně Cen české filmové kritiky a Českého lva.
Mano Khalil/Švýcarsko
režisér a producent
Režisér a producent původem z kurdské části Sýrie. Historii a práva vystudoval v Damašku, v Praze absolvoval filmovou režii. Jako nezávislý tvůrce pracoval v někdejším Československu, později na Slovensku, poté se přestěhoval do Švýcarska, kde založil vlastní filmovou produkční společnost.
Mezinárodní ekumenická porota
Barbora Cihelková/Česká republika
novinářka
Jako novinářka pracuje pro deník Právo, kde se zaměřuje na kulturu, vzdělání a rozhovory. Absolvovala filmová studia na Univerzitě Karlově a bohemistiku na Slezské univerzitě. Zaměřovala se na filmovou spiritualitu, dimenzi posvátna audiovizuálních médií a také na filmy tzv. československé nové vlny.
Adriana Răcăşan/Rumunsko
producentka
Působí jako producentka v několika filmových společnostech. Vystudovala režii a ve filmovém průmyslu působí bezmála dvacet let. Kromě producentské práce stála u organizace řady filmových festivalů a akcí. Je viceprezidentkou SIGNIS v Rumunsku a letos zasedala v ekumenické porotě na Berlinale.
Katrin Rudolph/Německo
farářka, teoložka a historička
Pastorka církevního kraje Zossen-Fläming. Teologii studovala v Berlíně a Praze, má doktorát ze současné historie. Zaměřovala se na téma kultury paměti. Během svého vikariátu působila v berlínských farnostech. Film považuje za umění vyprávění příběhu a má ráda zejména ty z východní Evropy a Izraele.