Zpět
Sekce: Konferenční blok Děti bez hranic¿
Ředitelé ZŠ: Klíčové postavy českého školství
Út 14.09 | 14:00, Kongresové centrum
14.00-17.00, Kongresové centrum, Malý sál
Ředitelé základních škol by měli být lídry primárního vzdělávání, garanty moderní výuky a jako kompetentní manažeři řídit vzdělání v České republice. Mají pro to vytvořené dostatečné podmínky a zázemí? Jaká je situace ředitelů ve Zlínském kraji, ve kterém působí více než 250 základních škol, které mají v rámci ČR nejvyšší počty plně kvalifikovaných učitelů a ve vzdělávacích výsledcích se drží dlouhodobě na nejvyšších příčkách v rámci ČR?
Jsou ředitelé na tuto komplexní roli dostatečně odborně připravení? Klíčovou roli v zajištění správného fungování a směřování školy hraje dobře nastavený vztah se zřizovatelem založený na vzájemné důvěře. Jak fungují tyto vztahy ve Zlínském kraji? Jak to, že ředitelé ztrácejí čas méně podstatnými úkoly? A kudy vede cesta ke zlepšení postavení těchto klíčových pedagogů?
Online stream
Řečníci:
Mgr. Jiří Vymětal
Narodil se v roce 1982 v Olomouci. V Ostravě vystudoval učitelství českého jazyka a dějepisu, v Olomouci učitelství výchovy k občanství. V roce 2005 začal učit v ZŠ Horka nad Moravou, od 2013 v Olomouci Nemilanech. Od šk. roku 2017/2018 je ředitele ZŠ a MŠ Svatoplukova, Olomouc. Je spoluautorem publikací o globálním rozvojovém vzdělávání, učebnice Etická výchova, autorem cestopisu Cesta polem hvězd, držitelem ocenění Učitel roku 2015 pro Olomouc a Ředitel roku 2018/2019.
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, MPA
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, MPA je absolventem Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, postgraduální studia absolvoval v mezinárodním programu Vysoké školy ekonomické v Praze a Univerzity Jeana Moulina v Lyonu. V minulosti vyučoval na středních a jazykových školách, věnoval se volnočasovým aktivitám dětí a mládeže, pracoval jako vysokoškolský učitel na Univerzitě Palackého v Olomouci a Univerzitě sv. Cyrila a Metoda ve slovenské Trnave, řídil státní Ústav pro informace ve vzdělávání. Od 1. 1. 2012 působí ve funkci náměstka ústředního školního inspektora ČR. Je členem mnoha národních expertních komisí a platforem v oblasti vzdělávání, působí také jako hodnotitel Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství v oblastech vzdělávání učitelství a neučitelská pedagogika a angažuje se i v mezinárodní rozvojové pomoci v oblasti vzdělávání. Přednáší na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a na pražské Diplomatické akademii, pravidelně publikuje v odborném tisku a vystupuje na národních i mezinárodních konferencích.
Mgr. Pavel Sumec
Mgr. Pavel Sumec, narozen v roce 1970. Vystudoval na Ostravské univerzitě učitelství pro I. stupeň se zaměřením na hudební výchovu. Po vojně začal učit na základní škole v Hranicích n/ M a v Rožnově p/ R. Rok působil na Gerniku v Rumunsku, dva roky na Škole Hrou v Praze a poté se navrátil do rodného města. V roce 2000 se stal ředitelem ZŠ Sedmikráska a v této roli je doposud. Je také lektorem a konzultantem témat pro vzdělávací a neziskový sektor.
Mgr. Martina Raiserová
Mgr. Martina Raiserová, ředitelka ZŠ a MŠ ve Střílkách, aprobovaná mentorka individuálního vzdělávání, lektorka projektů NPI ČR.
Propaguje smysluplné učení, které je zasazeno do širších souvislostí a připravuje žáky pro život.
Přijímá velké výzvy, které inovují systém školství.
Mgr. et Mgr. Kateřina Dufková
Je absolventkou historie na Filozofické fakultě a práva na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Po praxi v advokátních kancelářích působí od roku 2017 na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, nejdříve na odboru právním a správním, od začátku roku 2021 na pozici vedoucí oddělení podpory pracovníků v regionálním školství v rámci odboru řízení regionálního školství.