Mezinárodní odborná porota pro hraný film v obou kategoriích
Per Holst (1939)
dánský filmový producent, scenárista a režisér
Produkoval nejprve reklamní snímky, později prostřednictvím vlastní produkční společnosti zastřešoval celovečerní hranou i TV tvorbu. Spolupracoval na filmech významných dánských režisérů různých generací, např. Jannika Hastrupa, Nilse Malmrose, Lotte Svendsenové či Jonase Elmera. Několik let vedl kodaňská filmová studia Nordisk Film. Je členem Evropské filmové akademie.
Pavel Jandourek (1963)
filmový scenárista a režisér
Vystudoval dokument na FAMU a zabývá se převážně TV tvorbou. Je autorem téměř čtyř desítek TV hraných i dokumentárních filmů, pohádek či seriálů. Z jeho tvorby připomeňme např. Zabijáci, s.r.o. (2005), Království potoků (2005), Maharal – Tajemství talismanu (2007), Dům U Zlatého úsvitu (2009), 4teens (2011) nebo Sejít z cesty (2012). Režisér se podílel také na úspěšných TV projektech Cestománie (1999–2004), GEN (2001–2003) či Komediograf (2003).
Danica Jurčová (1976)
slovenská divadelní a filmová herečka
Absolvovala VŠMU v Bratislavě a po studiu hostovala ve Slovenském národním divadle. Poté působila na mnoha českých i slovenských divadelních scénách. Ztvárnila řadu rolí v TV filmech a seriálech – např. Vyvraždění rodiny Greenů (2002), Panelák (2011–2013) či Dr. Dokonalý (2012). V celovečerní filmové tvorbě zaujala např. ve snímcích Milenci a vrazi (2004), Vratné lahve (2006), Bestiář (2006) nebo 360 (2011).
Petri Kotwica (1964)
finský scenárista a režisér
Vystudoval filosofii, literaturu a film na Helsinské univerzitě. Začínal krátkometrážním formátem a natočil např. snímky Tunel (Tunneli, 1996) či Helma (Kypärä, 1998). Jako režisér se plně etabloval již svým celovečerním dramatickým debutem Stesk po domově (Koti-ikävä, 2005), na jehož úspěchy navázal svým dalším filmem Černý led (Musta jää, 2007). Jeho posledním filmovým dílem je Krysí král (Rat King, 2012).
Jesse James Miller (1970)
kanadský všestranný filmový i TV tvůrce
Krátce působil jako golfový profesionál a saxofonista. Ve filmu se prosadil jako střihač i svojí oceňovanou tvorbou. Z dokumentů jmenujme např. autorství snímků Vzestup Ugandy (Uganda Rising, 2006) či Můj americký exodus (My American Exodus, 2010), z hraných filmů hororového debutu Švadlena (The Seamstress, 2009) a dramatu Jmenuji se Redwood (Becoming Redwood, 2012).
Bernd Sahling (1961)
německý režisér a scenárista
Absolvoval Univerzitu filmu a TV Konrada Wolfa v Postupimi, později studoval v USA. Je autorem více než desítky krátkých a celovečerních filmů, svoji tvorbu zaměřuje zejména na dětské či dospívající publikum. Dlouhodobě spolupracuje s TV. Z jeho poslední filmografie uveďme např. snímky Gymnázium (Gymnasium, 1999), Ednin den (Ednas Tag, 2003), Slepá patrona (Die Blindgänger, 2004) či Naruby (Kopfüber, 2013).
Jannik Hastrup (1941)
scenárista, režisér a producent
Je označován za mistra dánského animovaného filmu. Je autorem více než šedesátky krátkých animovaných snímků, z nichž Bennyho vana (Benny’s Badekar, 1970) a Cirkeline (Circleen, 1967–1971) již patří k filmové klasice. Diváckými hity se staly i jeho celovečerní filmy ověnčené řadou cen – např. Ptačí válka (Fuglekrigen i Kanøfleskoven, 1990) nebo Chlapec, který chtěl být medvědem (Drengen der ville gøre det umulige, 2003).
Frodo Kuipers (1976)
nezávislý nizozemský animátor a režisér
Animaci studoval nejprve v Tilburgu, poté se přesunul do belgického Gentu, kde absolvoval úspěšným snímkem Antipoden (2001). Ocenění přinesly i jeho krátké animované filmy Ulice (Street, 2005) a Trosečník (Shipwrecked, 2005), které vznikly v rámci umělecké rezidence na institutu animované tvorby NIAf. Z jeho dalších krátkometrážních děl jmenujme např. Cihly (Bricks, 2010) či Fata Morgana (2011).
Jaroslav Nykl (1947)
výtvarník, animátor a režisér v oblasti animovaného filmu
Inspiroval se dílem Jiřího Trnky a kresleným filmem se s úspěchy zabývá již čtyřicet let; dlouhá léta pracoval v pražské společnosti Krátký film. Jeho snímky, pro jejichž tvorbu se rád nechává inspirovat výraznou hudbou, se staly součástí programu mnoha světových festivalů. Z režisérovy filmografie uveďme např. Mokrá pohádka (2003), Larghetto (2009) či Šedá pohádka (2011).
Společná mezinárodní porota dětí a dospělých pro animovaný film
Leonora Demiriová (2000)
Pochází z německého města Zschopau, kde navštěvuje 7. třídu místní základní školy. Ve škole ji nejvíce zajímá umění, hudba a sportovní aktivity, které spolu s kreslením patří také k jejím největším zálibám. Má jednu mladší sestru a obě se do České republiky podívají poprvé.
Lenka Marie Herring (2000)
se narodila v kanadském Torontu, kde navštěvovala Williamson Road Public Schoul. Po přestěhování do České republiky v roce 2011 navštěvuje základní školu ve Zlíně. Od sedmi let závodně plave, v Torontu za Scarborough Swim Club, ve Zlíně za Zlínský plavecký klub. Ve volném čase ráda kreslí, čte (nejraději má knihy o Harry Potterovi), poslouchá muziku, cestuje a sleduje filmy. Mezi její nejoblíbenější patří snímky Johna Hughese.
Klára Řezáčová (2000)
bydlí v Novém Šaldorfu u Znojma. Je studentkou 2. ročníku Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě. Mezi její nejoblíbenější předměty patří matematika, fyzika, chemie a cizí jazyky, zejména angličtina, kterou si každé léto zdokonaluje na táboře ve Velké Británii. Navštěvuje také výtvarné kurzy na znojemské ZUŠ a je členkou klubu Junior Mensa pro nadané a talentované děti. Ve volném čase ráda kreslí, sportuje a je vyznavačkou hry v šachy
Mezinárodní odborná porota pro soutěž Evropských debutů
Christian Dyekjær (1971)
scenárista a režisér
Vystudoval režii na alternativní filmové škole Super16, poté pracoval pro TV, kde se věnoval různorodé tvorbě – natáčel dokumenty, reklamy, seriály i hrané snímky. Před svým celovečerním debutem, komedií Pravidla hry (Spillets regler, 2008), realizoval krátké filmy, např. Salon Bitten (1999), Boxer (2000) či John a Mia (John og Mia, 2002). Jeho posledním dílem je rodinný film Velký závod (Fuglejagten, 2012).
Simon Hesse (1972)
švýcarský producent
Začínal jako asistent produkce, později sám produkoval reklamní snímky. V rámci vlastní produkční společnosti se věnoval výrobě úspěšných celovečerních hraných, dokumentárních a TV filmů. Z jeho producentské tvorby jmenujme snímky K čertu s láskou (Verflixt verliebt, 2004), Den u moře (Tag am Meer, 2008), Noční ruch (Im Sog der Nacht, 2009) či Klára a tajemství medvědů (Clara und das Geheimnis der Bären, 2012).
Jakub Kroner (1987)
slovenský režisér
Vystudoval animaci na VŠMU v Bratislavě. V celovečerním formátu debutoval hraným dokumentem Bratislavafilm (2009), který se stal diváckým hitem. Neméně úspěšným se stal i jeho další snímek, romantické drama Love (2011). V žánru animovaného filmu se Kroner představil komediálním televizním seriálem Lokal TV (2011). Dlouhodobě se věnuje také kreslení komiksů, reklamní tvorbě, má zkušenosti i s dabingem a herectvím.
Mezinárodní odborná porota pro soutěž Evropských debutů
Barbora Poláková (1983)
česká filmová i divadelní herečka a zpěvačka
Vystudovala činohru na DAMU. Hraje v několika pražských divadlech, např. v Divadle na Vinohradech, ve Švandově divadle, v Rokoku či Viole. Představila se v řadě českých filmů a TV cyklů a seriálů, např. František je děvkař, Útěk, Okresní přebor, Základka, Soukromé pasti či Nevinné lži. Je spoluautorkou varieté ONI. Věnuje se skládání scénické hudby, zpěvu a připravuje se na ztvárnění hlavní role v muzikálu Lucie.
Igor Soukmanov
běloruský filmový publicista a festivalový kurátor
Po studiích na Běloruské státní univerzitě absolvoval filmovou historii na filmové škole VGIK v Moskvě. Dlouhodobě působil jako publicista se zaměřením na film v rozhlase i v TV, od roku 2010 je programovým ředitelem mezinárodního filmového festivalu v Minsku. V současné době si dále rozšiřuje vzdělání v oblasti filmové historie a kritiky a přispívá také do několika filmových časopisů.
Mezinárodní odborná porota pro soutěž studentských filmů Zlínský pes
Matěj Chlupáček (1994)
začínající filmový režisér
Kouzlu filmového umění propadl již v dětství. Začínal krátkými snímky, později se dostal k natáčení videoklipů, reklamních a propagačních spotů. Jako asistent spolupracoval také s filmovou akademií Miroslava Ondříčka FAMO. Aby se mohl naplno věnovat filmovému umění, odešel ze střední ekonomické školy. Debutoval dramatickým celovečerním snímkem Bez doteku (2013), který vznikl v koprodukci s Českou televizí.
Hanne Pedersenová (1955)
je jednou z nejuznávanějších autorit v oboru animace v Dánsku
Tato pedagožka je již více než deset let průkopnicí nových metod začlenění fázově animovaných filmů o přírodních vědách, matematice, jazycích i o dalších předmětech do každodenní didaktiky dánských škol. V nedávné době se zasadila o založení Asociace animované výuky, v níž jsou nejen animátoři, ale také výzkumní odborníci, jejichž úsilím je zdokumentovat vliv animované výuky na učební proces a motivaci žáků.
Vilém Postránecký (1986)
měl jako syn českého herce Václava Postráneckého ke světu filmu od malička blízko a nakonec ho nejvíce oslovila filmová produkce. Je absolventem Filmové akademie Miroslava Ondříčka v Písku a společně s dalšími mladými filmaři založil skupinu V7M, pod kterou produkuje filmy nadějných tvůrců. Stojí za několika úspěšnými projekty, má za sebou i vítězství z „Noci filmových nadějí“ a jeho absolventský film Vesnice roku, ve kterém hrál například Ondřej Vetchý, byl nominován na nejlepší studentský film roku 2011.
Mezinárodní porota ECFA
Marta Grzesiuková (1977)
polská filmová kurátorka
Vystudovala kulturní studia na Univerzitě Adama Mickiewicze v Poznani. Již několik let pracuje v programové sekci poznaňského Mezinárodního filmového festivalu mladého publika Ale Kino!, zároveň je koordinátorkou filmového programu Mezinárodního festivalu animace ANIMATOR. Věnuje se zejména projektům propagujícím polský dětský film v zahraničí.
Gert Hermans
belgický filmový distributor a novinář
Dlouhodobě působí v distribuční společnosti Jekino a také ve Vlámském filmovém centru pro děti a mládež. Spolupracoval na mnoha domácích i mezinárodních projektech zacílených na propagaci filmu pro děti a mládež. Své odborné aktivity propojoval s různorodými sociálními skupinami (filmoví profesionálové, mladí lidé, vězni či učitelé). V současnosti je Hermans ve vedení Magazínu ECFA a věnuje se psaní knih o dětském filmu.
Daniel Lundquist
švédský festivalový producent
Vystudoval management umění. Dlouhodobě na různých pozicích pracoval pro Švédský filmový institut a působil také ve službách magistrátu města Malmö. Od roku 2009 je součástí týmu filmového festivalu BUFF v Malmö.
Mezinárodní ekumenická porota
Cindy Mollaretová (1988)
pochází z Francie
Vystudovala psychologii na Lyonské katolické univerzitě a film na Lumiérově institutu. Účastnila se též školícího programu na sekretariátu ekumenické poroty v Cannes a byla členkou řady ekumenických porot na významných mezinárodních filmových festivalech. Zabývá se zejména divadlem a herectvím, jemuž by se v budoucnu chtěla naplno profesionálně věnovat.
Kateřina Trmačová
novinářka, rozhlasová redaktorka a filmová publicistka
Absolvovala katolickou teologii na Univerzitě Karlově v Praze a v současné době zde pokračuje v doktorském studiu spirituální teologie. Pracuje pro Radio Proglas jako redaktorka a editorka. Mezi její pracovní témata patří filmová kritika směřovaná k mladému publiku. Zastupuje ČR ve sdružení SIGNIS, mezinárodní katolické asociaci sdružující profesionály v oblasti komunikačních médií.
Waltraud Verlaguetová
publicistka a organizátorka festivalu
Absolvovala medicínu v Německu a ve Švýcarsku. Patnáct let působila jako všeobecný lékař ve Francii, kde později vystudovala teologii na Montpellierské univerzitě. Doktorát z téhož oboru zakončila v německém Magdeburgu. Je členkou několika filmových organizací. Založila a vede mezinárodní Ciné-Festival en Pays de Fayence. Byla členem řady ekumenických porot. Publikuje také články o mysticismu a filmu.